مقاله با عنوان سیستم اطلاعاتی بازاریابی
اطلاعاتی, با, بازاریابی, دانلود مقاله با عنوان سیستم اطلاعاتی بازاریابی, سیستم, عنوان, مقاله, مقاله با عنوان سیستم اطلاعاتی بازاریابی
مقاله با عنوان سیستم اطلاعاتی بازاریابی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2سيستم اطلاعاتي بازاريابيتحقيقات بازار سايپا يدك1) چكيده :تمامي مديران در انجام وظايف خود به اطلاعات نياز دارند اگر مديريت را آينده سازي تعريف نمايم پس مي توان گفت كه آينده سازي همان مديريت اطلاعات مي باشد. امروزه اطلاعات به عنوان يك منبع قدرت تلقي شده و داشتن آگاهي هاي لازم از نيازها و خواسته هاي مشتريان و عوامل مرتبط با آن نقش مهمي در موفقيت سازمانها ايفا مي كند، از طرف ديگر با گسترش دامنه عوامل تاثيرگذار روي فعاليت هاي سازمان و رفتار مشتريان ، ضرورت داشتن آگاهي هاي لازم از اين عوامل بيش از پيش احساس مي گردد؛ لذا سازمانها مي بايستي از يك سيستم كارا براي جمع آوري ، ذخيره سازي ، پردازش و گزارشگري اطلاعات مرتبط با اين عوامل بهره گيرند، سيستمي كه اطلاعات مورد نياز تصميم گيرندگان را در زمانهاي مورد نياز در اختيار آنها قرار دهد . اين تحقيق به بررسي سيستم اطلاعاتي بازاريابي Marketing information system(MKIS) و برخي از مدلهاي موجود در اين زمينه مي پردازد.واژه هاي كليدي :سيستم اطلاعاتي ، سيستم اطلاعاتي بازاريابي ، بازاريابي ، تحقيقات بازار2)مقدمه :از آغاز دهه 1990 اين اتفاق نظر بين صاحبنظران جهان بوجود آمده كه سازمانهاي مشتري گرا و بازارگرا در بازارهاي جهاني موفق ترند، پيترز و واترمن در كتاب در جستجوي كمال In search of excellence ، مايكل پورتر در كتاب مزيت رقابتي كشورها The competitive advantage of nations بر اين نكته تاكيد داشتند كه موفقيت رقابتي در زمينه بازاريابي به شناخت درست بازارها ، مشتريان و رقباء بستگي دارد، از طرف ديگر كتب شكست هاي كلاسيك در بازاريابي محصولات Classic product failures اثر دونالد دبليو هندون در سال 1989 و اشتباهات بازاريابي Marketing mistakes اثر آر اف هارتكي در سال 1992 منبع اصلي شكست سازمانها را نداشتن شناخت كافي از مصرف كنندگان و بازارها بيان كرده اند[3]؛ لذا بدون داشتن دانش و اطلاعات كافي درباره بازار، تصميم هاي بازاريابي اتخاذ شده به نتيجه مطلوبي نخواهد رسيد، ممكن است محصولات جديدي به بازار عرضه شوند درحاليكه تقاضاي آنها ناچيز و اندك باشد در نتيجه با شكست مواجه شوند ممكن است محصولات به اشتباه به بازارهاي به ظاهر جذاب عرضه گردند درحاليكه مصرف كنندگان بازار ديگر آن محصولات را بيشتر مي پسندند و… اغلب اين عواقب نتيجه تصميم هاي بازاريابي اتخاذ شده بر اساس اطلاعات نادرست يا ناقص است [10]. از طرف ديگر اطلاعات بيش از حد نيز درست به اندازه اطلاعات ناقص و نادرست دردسر ساز خواهد بود؛ لذا در اين زمينه بايد از سيستمي استفاده نمود كه اطلاعات